Twoja firma potrzebuje obsługi informatycznej? Nie musisz zatrudniać informatyka, by ją uzyskać!
Coraz więcej przedsiębiorców bazuje w swojej działalności na sprawnie funkcjonującym zapleczu IT. Dostępne online programy, bazy danych, obsługa klienta przez internet, zamawianie produktów i usług – to wszystko powoduje, że obecnie obsługa informatyczna nabiera dużego znaczenia. W jaki sposób można zadbać o to, aby firma zawsze mogła działać pod tym kątem sprawnie?
Własny informatyk czy outsourcing informatyczny?
Jeszcze jakiś czas temu firma, która chciała mieć stałe wsparcie w dziedzinie IT, musiała mieć własny dział informatyczny albo przynajmniej informatyka, który będzie zawsze gotowy do pomocy. Teraz jednak nie jest to już konieczne, ponieważ do dyspozycji jest zewnętrzna obsługa IT prowadzona w formie outsourcingu.
Zewnętrzna obsługa informatyczna ma wiele zalet, co powoduje, że dzisiaj decyduje się na nią wiele firm z różnych obszarów biznesu – produkcyjnych, handlowych czy usługowych. Stanowi ona dzięki temu bardzo dobrą alternatywę dla tworzenia własnego działu IT czy angażowania informatyka, co związane jest również z niemałym kosztem.
Gdy potrzebna jest taka obsługa IT Warszawa stanowi w tym przypadku tylko jedno z wielu miast, gdzie można z niej skorzystać. Aktualnie jest ona dostępna praktycznie na terenie całej Polski nawet 24 godziny na dobę, ponieważ jest ona prowadzona również zdalnie – za pośrednictwem internetu, przez telefon.
Obsługa informatyczna jako outsourcing – zakres usług
Kompleksowa obsługa informatyczna prowadzona przez zewnętrzną firmę z dużym doświadczeniem w tej dziedzinie może pokryć praktycznie pełne zapotrzebowanie przedsiębiorcy na konkretne usługi IT – niezależnie od tego, w jakiej branży prowadzi on swoją działalność.
Wśród czynności, jakie obejmuje obsługa IT, warto wskazać między innymi na:
- obsługę sieci informatycznych – ich tworzenie oraz administrowanie i naprawianie w razie pojawienia się usterek
- obsługę sprzętu informatycznego – doradztwo w wyborze, instalacja, naprawy uszkodzeń
- obsługę oprogramowania – pomoc w doborze odpowiednich programów dla firmy, ich instalacja, aktualizacja, pomoc w obsłudze i usuwanie usterek
- pomoc w zakresie bezpieczeństwa informatycznego firmy – przygotowywanie polityk bezpieczeństwa IT, pomoc w razie pojawienia się zagrożeń, tworzenie backupów
- szkolenia pracowników firmy pod kątem IT
- reprezentowanie klienta w kontaktach z innymi firmami, na przykład z dostawcami usług IT
Oczywiście, jest to przykładowy zakres czynności, ponieważ obsługa informatyczna może obejmować również inne rodzaje prac.
Najczęściej firmy outsourcingowe w tym zakresie prezentują klientom gotowe pakiety usług, ale również można dodawać do nich inne czynności w ramach własnych potrzeb. To powoduje, że obsługa IT może być specjalnie dopasowana do potrzeb klienta, aby zapewnić mu maksymalne wsparcie w razie pojawienia się jakichkolwiek problemów informatycznych.
Jakie zalety ma obsługa informatyczna dla firm?
Gdy potrzebna jest dobra obsługa informatyczna Warszawa gwarantuje dostęp do wielu różnych firm w tym zakresie. Także można bez problemów znaleźć je w innych miastach w kraju. Jakie są najważniejsze korzyści współpracy z takimi firmami?
Większe bezpieczeństwo IT
W firmie, w której można skorzystać z fachowej obsługi IT 24 godziny na dobę, można uzyskać kompleksową pomoc w każdej sytuacji. To przekłada się na większą stabilność i bezpieczeństwo działalności.
Oszczędność pieniędzy
Obsługa informatyczna prowadzona w formule outsourcingu jest znacznie tańsza niż tworzeni działu IT czy stanowiska dla informatyka. To powoduje, że jest to bardzo popularny wybór zwłaszcza w mniejszych firmach, gdzie celem jest oszczędność.
Pełna gama usług
Również na uwagę zasługuje szeroka gama usług, jakie obejmuje obsługa IT. Można też dobrać je specjalnie do swoich wymagań.
Szybka dostępność usług
Można liczyć na pomoc również przez 24 godziny na dobę, dlatego też wtedy, gdy konieczne jest uzyskanie szybkiego wsparcia informatycznego, wystarczy telefon lub wiadomość do firmy IT.